sweex
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Antwerpia / Urzędów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:46, 04 Lip 2010 Temat postu: Komendy dla Gracza |
|
komendy użytkownika - VoteTab - Konsole
Poniższych komend mogą używać wszyscy zarówno admini, semiadmini jak i zwykli użytkownicy. Wszystkie komendy powinny być wpisywane w konsoli - mogą być też zbindowane w pliku user.ini. Wszystkie komendy są oznaczone Pogrubieniem.
Showmenu - Wycisza dzwięk twoich kroków żeby lepiej slyszeć innych
GetServerIP - wyświetla na ekranie płyny adres IP serwera na którym w danym momencie gramy. W ten sposób nie trzeba zaglądać do listy serwerów lub listy ulubionych aby podawać komuś adres serwera na którym właśnie się znajdujemy.
Time - pokazuje na środku ekranu aktualną godzinę przez około 5 sekund, nie trzeba szukać zegarka ani przełączać się na pulpit windowsa by sprawdzić, która jest teraz godzina.
ColorBlind - po wpisaniu tej komendy kolor celownika oraz kolor lasera broni zmienia się na niebieski, powtórne wpisanie komendy przywraca standardowy kolor celownika i czerwony kolor lasera
Whisper {id} {tekst} - komenda ta tzw. szept wysyła wiadomość tekstową do jednego wybranego użytkownika o podanym numerze id. Wiadomość ta nie jest widoczna dla reszty graczy.
Quickconsole - komenda ta ma zastosowanie jedynie w bindach np. x= Quickconsole sasay - kiedy wciśniemy klawisz x wyskoczy nam szybka konsolka z wpisaną komendą sasay. W ten sposób można zdefiniować wiele ciekawych komend.
TOSTinfo - pokazuje informacje o wersjach zainstalowanych na serwerze pakietów TOST. W ten sposób można sprawdzić czy przypadkiem nie gramy na serwerze z przestarzałymi zabezpieczeniami
ShowTeamInfo - komenda przełącza między różnymi typami widoków informacji o drużynie. Zielona liczba to ilość zakładników na mapie, czerwona to ilość graczy w drużynie terrorystów a niebieska ilość graczy w drużynie SF. Liczby te wyświetlają ilość graczy pozostałych przy życiu. Jeśli liczby te zmienią kolor na ciemniejszy wyświetlana jest wtedy informacja o ilości połączonych graczy do serwera. Są trzy rodzaje widoków (wyłączony, Old-School - text po lewej stronie ekranu, który nie ciemnieje, oraz TOStyle). Różne typy widoków informacji o drużynie przedstawiają poniższe screeny.
ShowWeapon - komenda przełącza widoki dostępnych broni (wyłączony, TOStyle, TOStyle-big, OldSchool, Tekstowy - górny lewy róg, Tekstowy - obok celownika). Różne typy widoków broni przedstawiają poniższe screeny.
ToggleHitHud - włącza i wyłącza widok szczegółowych informacji o trafieniach podczas gry. Informacje te są widoczne automatycznie po zakończeniu rundy lub po zginięciu.
Say - wysłanie wiadomości tekstowej do wszystkich graczy.
TeamSay - wysłanie wiadomości tekstowej do swojej drużyny.
Echo - wiadomość widoczna tylko dla samego siebie, użyteczne np. wtedy gry nie używa się widoku broni ani listy broni a kupując za pomocą binda dostaniemy informację, że konkretna broń została kupiona np."echo Kupiłem #W" ----> "(echo)Kupiłem Desert Eagle".
xSay / xTeamSay - komendy analogiczne jak Say/TeamSay - czyli wysłanie wiadomości tekstowej do wszystkich lub do drużyny, ale można za ich pomocą budować makra:
## - wyświetla znak #
#W - wyświetla nazwę broni gracza
#T - wyświetla nazwę gracza na celowniku
#N - wyświetla nazwę gracza
#L - wyświetla lokalizację gracza na mapie (jeśli mapa ma określone lokalizacje)
#H - wyświetla ilość HP gracza
#B - wyświetla nazwy graczy z drużyny w zasięgu 1500 jednostek od gracza
Te komendy można zbindować w pliku User.ini lub posłużyć się SuperTeamKeyBinder v.15. Poszczególne makra po ich wywołaniu zastępowane są konkretnymi nazwami broni, graczy, lokalizacji i ilości HP. Kilka przykładów zastosowania tych makr:
"xTeamSay Wyrzuciłem jakieś żelastwo #W" ---> "(Teamsay)Wyrzuciłem jakieś żelastwo Glock23" - można zbindować taką komendę razem z klawiszem wyrzucania broni.
"xTeamSay Jestem w (#L) i mam #H HP życia" ---> (Teamsay)Jestem w Lower Bridge i zostało mi 25 HP życia
"Kryje twoja dupę #T" ----> "Kryje twoja dupę Kozak_Mietek!
"xsay Zostałes zabity przez #N" ---> "Zostałes zabity przez .sweex`
"xTeamSay Kryjcie mi dupę #B!" ----> "(Teamsay)Kryjcie mi dupę Kozak_Mietek, Borys and Tanya!"
* Nazwy graczy, broni i lokalizacji są zmyślone w celu pokazania tylko sposobu budowania makro i wyniku działania takiego makra.
Można również stworzyć ciekawe kombinacje łącząc te makra np. z komendami speech. Należy pamiętać, żeby nie przesadzać na niektórych serwerach z używaniem zbyt dużej ilości wyświetlanych przez gracza informacji może być traktowane jako flooding i gracz taki może zostać kopnięty lub nawet zbanowany na serwerze.
GetNextMap - wyświetla następną ustawioną w cyklu mapę na serwerze.
Panel głosowania - VoteTab
Jeśli administrator serwera włączył funkcje głosowania na mapę na serwerze, za pomocą panela VoteTab można głosować na mapę, która będzie grana po zakończeniu bieżącej mapy. Jeśli na jedną mapę zagłosuje podczas gry każdy gracz mapa zostaje zmieniona natychmiast bez czekania do końca bieżącej mapy.
Panel VoteTab jest dostępny dla każdego użytkownika pod warunkiem jeśli administrator serwera włączył opcję glosowania. W panelu VoteTab możemy rownież głosować na gracza, którego chcemy wyrzucić z serwera.
ShowVoteTab - wyświetla panel głosowania na mapę i graczy.
W panelu głosujemy na mapę wybierając mapę z listy dostępnych na serwerze map, a następnie wciskamy klawisz vote level. Jeśli lista map w okienku glosowania na mapę jest bardzo długa można przesuwać szybciej tą listę używając prawego klawisza myszy. Jeśli chcemy zagłosować na gracza wybieramy jego nazwe z listy i wciskamy przycisk vote player.
VoteMap {nazwa mapy} - głosowanie na mapę za pomocą komendy, przydatne dla tych którzy z uporem maniaka grają i głosują tylko na jedną lub dwie wybrane mapy i komendę taką można zbindować z klawiszem np. "VoteMap TO-RapidWaters".
Vote {id} - głosowanie za pomocą komendy na gracza o podanym id. Zależnie od ustawień serwera gracz, który dostał określony przez admina procent głosów zostaje zbanowany do końca mapy.
Odtwarzanie dodatkowych dźwięków - Customsounds
Jeśli na serwerze administrator włączył opcję customsounds zwykli użytkownicy oraz semiadministratorowie będą mogli używać poniższych komend.
Administratorowie serwerów mogą również zdefiniować triggertext czyli słowa po wpisaniu których na serwerze będzie odtwarzany określony dźwięk.
PlayExtraSound {pid} {dźwięk} - odgrywa dźwięk wybrany parametrem dźwięk graczowi wybranemu parametrem pid - tylko ten gracz będzie słyszał u siebie wywołany tą komendą dźwięk - np. PlayExtraSound 3 Announcer.Monsterkill
SetSoundLength {max_długość_w_sek} - komenda ta ustawia maksymalna długość w sekundach odtwarzania dźwięków wysyłanych przez innych graczy.
SetSoundClass {wart} - komenda ta ustawia od jakich użytkowników będziemy słyszeli odtwarzane dźwięki na serwerze. Wartości parametru wart: (0 = słyszymy wszystkie dźwięki, 1 = słyszymy tylko dźwięki graczy, 2 = słyszymy tylko dźwięki announcera, 3 = słyszymy tylko dźwięki admina).
IgnoreSound {pid} - komenda ta powoduje, że dźwięk odtwarzany przez gracza o podanym pid będzie dla ciebie nie odtwarzany. Jeśli jako pid podamy wartość -2 wszystkie odtwarzane dźwięki będą ignorowane, jeśli podamy wartość pid -3 będziemy słyszeć wszystkie odtwarzane na serwerze dźwięki.
Demorec {id} - Pod magazynkami będzie pisać REC
Stopdemo - Kończy nagrywać
Demoplay {filename} - Wpisz to w konsoli Demoplay i nazwa zapisanego pliku w Systemie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sweex dnia Wto 21:11, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|